Zahrada radosti aneb cesta za poznáním
Naše MŠ realizuje projekt výzvy 48 – Zahrada radosti aneb zelená cesta za poznáním, registrační číslo: CZ.07.4.67/0.0/0.0/19_073/0002207, Operačního programu Praha – pól růstu ČR. Projekt je zaměřen na vybudování inovativní přírodní učebny pro inovativní výuku ekologické a polytechnické přípravy předškolních dětí, navštěvujících Mateřskou školu Větrníček. Součástí přírodní učebny jsou mimo 2 badatelen se zelenou střechou, vybavených pracovními stoly také pěstitelské záhony, smyslové cesta atd. Vybudováním přírodní učebny se inovativním způsobem rozšíří možnosti výuky děti a prohloubí budování jejich v kladného přístupu k přírodě.
Hlavním cílem projektu je inovativně rozšířit možnost ekologické a polytechnické výuky dětí do přírodního prostředí přírodní učebny v zahradě školy. Dalším cílem projektu je prostřednictvím výuky v nově vybudované přírodní učebně u velké skupiny městských předškolních dětí vybudovat vztah k manuální práci a okolní přírodě, který by v rámci současné výuky nezískaly.
Podpora vzdělávání v MŠ Větrníček
Mateřská škola Větrníček v Praze 12 se zapojila do projektu v rámci Operačního programu Jan Amos Komenský registrační číslo CZ.O2.02.XX/00/22_002/0000325 je spolufinancován Evropskou unií a MŠMT.
Cílem projektu je zásadním způsobem přispět k zajištění rovnému přístupu ke vzdělávání pro všechny děti, pedagogické pracovníky prostřednictvím podpůrných personálních pozic, vzdělávání pracovníků školského zařízení, vzájemného sdílení zkušeností, spolupráce a podpory zavádění inovativních metod výuky.
Škola zvesela – s Rozárkou do školy
Kurz pro předškoláky, na kterém s Rozárkou a jejími kamarády procvičíme všechny důležité dovednosti do školy.
Podpora vzdělávání v MŠ Větrníček 2
Mateřská škola Větrníček v Praze 12 se podílí na projektu „Interaktivní vzdělávání v mateřských školách v Praze 12“ registrační číslo CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_067/0012293 v rámci Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání, Výzvy č. 02_18_067 Implementace strategie digitálního vzdělávání II.
Cílem projektu je zásadním způsobem přispět k vybavenosti mateřských škol interaktivní technikou a profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků při využívání moderních digitálních technologií ve výuce, a to v návaznosti na současný neutěšený stav, kdy vybavenost některých MŠ technikou a schopnost jejího používání ve výuce je téměř nulová. Nástrojem pro dosažení tohoto cíle bude vybavení škol technikou a výuka pedagogických pracovníků při využívání techniky ve výuce.
Eko škola
Program Ekoškola je metodika 7 kroků, která staví na aktivitě dětí a jejich spolupráci s učiteli, rodiči, vedením školy, provozními zaměstnanci a dalšími členy místní komunity. Díky spojení metodiky 7 kroků s konkrétními tématy je Ekoškola na celém světě oceňována jako program, který přináší výsledky na mnoha úrovních:
- Dělá školu šetrnější k životnímu prostředí.
- Umožňuje žákům, dětem rozvíjet dovednosti a návyky, klíčové kompetence užitečné pro jejich další život.
- Posiluje demokracii ve škole a partnerský přístup dospělých a dětí.
- Pomáhá zapojovat místní komunitu do života školy a školu do života komunity.
S naplněním metodiky a témat Ekoškoly přichází i ocenění. Jestliže škola úspěšně projde všemi 7 kroky a splní kritéria programu, získá mezinárodní titul Ekoškola.
Na mezinárodní úrovni koordinuje program Ekoškola nezisková organizace Foundation for Environmental Education (FEE) a v České republice od roku 2005 TEREZA. Program probíhá pod záštitou Ministerstva školství mládeže a tělovýchovy a Ministerstva životního prostředí.
Se Sokolem do života
Cílem projektu je zapojení co nejvíce dětí do pohybových a rozumových aktivit a při plnění úkolů ukázat pohyb jako přirozenou součást života. Za významnou motivaci a podporu v projektu je plnění a ocenění dětí pomocí pracovních sešitů, menších propagačních materiálů a upomínek.
OPVVV Šablony 2
Naše školka realizuje projekt Šablony 2 – Podpora vzdělávání v MŠ Větrníček II., registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_064/0009970 Projekt je spolufinancován Evropskou unií a Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy.
Mezi námi – mezigeneračně
Spolupráce s neziskovou organizací spočívá v návštěvách ČTECÍ BABIČKY a programu POMÁHEJ
KDO JE POHÁDKOVÁ ČTECÍ BABIČKA NEBO DĚDEČEK? – Senioři, kteří chodí pravidelně jednou týdně číst dětem pohádky do mateřské školy se stávají pohádkovými čtecími babičkami a dědečky. Právě díky pravidelnosti se zde otevírá prostor pro vznik mezigeneračních vazeb, dialogu a přátelství. Pro děti se čtení s pohádkovou čtecí babičkou nebo dědečkem stává neodmyslitelnou součástí běžného týdne. Při poslechu rozvíjí svou fantazii a cit pro jazyk. Mohou vstřebávat od seniorů klid, rozvahu a přiblížit se starší generaci. Senioři na oplátku čerpají energii z radosti, upřímnosti a vitality těch nejmenších. Důležitý je pocit užitečnosti a potřebnosti, který díky němu opět získávají.
JAK PROGRAM POMÁHEJ PROBÍHÁ? – Se seniorem uzavřeme smlouvu o spolupráci (vždy musí doložit potvrzení o zdravotní způsobilosti a výpis RT) a společně vyhledáme MŠ/ ZŠ v blízkosti jeho bydliště, která má zájem o výpomoc. Se školským zařízením je rovněž uzavřena smlouva, která jasně definuje, na jaké činnosti může být senior využíván a jaká je jeho odpovědnost. Přestože je kontakt s dětmi žádaný, tak úkoly jsou charakteru výpomoci, předávání zkušeností, zručností a odpovědnost za děti vždy zůstává na personálu daného zařízení. Následná spolupráce je pak už přínosným zážitkem pro všechny zúčastněné.
Mrkvička
Program poskytuje metodickou a informační podporu a umožňuje vzájemnou výměnu zkušeností mezi školami v oblasti EVVO. Služby poskytované zařízením zapojeným v programu zahrnují především pravidelné rozesílky metodických a informačních materiálů včetně Informačního bulletinu MRKVIČKA. Materiály jsou zapojeným zařízením distribuovány prostřednictvím krajských koordinátorů programu, kterými jsou členské organizace Pavučiny. Pedagogickým pracovníkům ze škol v programu MRKVIČKA je snaha zprostředkovávat vzájemnou výměnu zkušeností a podporovat spolupráci, a to prostřednictvím regionálních setkání.
MRKVIČKA (Metodika a realizace komplexní ekologické výchovy pro mateřské školy) je dlouhodobý celostátní program, který realizuje Pavučina od roku 2007, a do kterého je zapojeno cca 860 mateřských škol ze všech krajů ČR
Medvídek Nivea
Program vychází z aktuálních požadavků na předškolní vzdělávání, je založen na současných vědeckých poznatcích o vývoji dítěte, respektuje jeho potřeby i zájmy. Byl vytvořen plně v souladu s koncepcí závazného kurikulárního dokumentu pro předškolní vzdělávání a Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Každý rok je aktualizován dle stávajících požadavků na předškolní výchovu. Podporuje u předškolních dětí individuální rozvojové možnosti a pomocí her a smysluplně navozených tvořivých činností přirozeně ovlivňuje jejich vztah k poznávání a učení.